Otkrijte stil učenja vašeg djeteta
ŠTO JE STIL UČENJA?
Ne uče svi učenici na isti način. Neki se oslanjaju na informacije koje dobiju vidnim putem, drugima je važnije ono što čuju dok treći najbolje uče kroz pokrete i tjelesnu aktivnost.
• Vizualni tip učenika – ovi učenici najbolje uče gledanjem. Da bi razumjeli što profesorica govori moraju je vidjeti, posebno njen izraz lica. Vole sjediti u prvim klupama tako da sve mogu dobro vidjeti. Neki od njih razmišljaju u slikama i najbolje uče ako im se tekst prikaže pomoću dijagrama, kad su udžbenici ilustrirani, kad se stvari prikazuju pomoću folija ili dijapozitiva, kad gledaju video i slično. Za vrijeme sata vole voditi detaljne bilješke. U ovaj tip spada oko 65% učenika.
• Auditivni tip učenika – ovi učenici najbolje uče slušajući predavanje. Vole o onome što uče razgovarati s drugima i slušati što oni imaju za reći. Ono što je napisano za njih često nema puno značenja dok to ne čuju. Lakše uče kad čitaju na glas ili kad snime tekst na audio kasetu. U ovaj tip spada oko 30% učenika.
• Tjelesni tip učenika – Ovi učenici najbolje uče kroz pokret, dodir i aktivnost. Vole kad nešto mogu napraviti i aktivno istraživati. Teško im je dugo vremena sjediti na mjestu. Najbrže nauče imitirajući profesora, dakle kad imaju šansu nešto napraviti, a ne samo slušati ili čitati o tome. Ima ih samo oko 5%. Ponekad može izgledati kao da uče sporo, ali to je samo zato što informacije u razredu obično nisu prikazane onako kako njima odgovara.
Zaokružite broj koji najbolje odražava koliko se pojedina tvrdnja odnosi na vaše dijete.
1 – uopće nije točno za moje dijete
2 – uglavnom nije točno za moje dijete
3 – ni točno ni netočno
4 – uglavnom točno za moje dijete
5 – u potpunosti točno za moje dijete
1. Dobar je u slaganju slagalica. 1 2 3 4 5
2. Bolje slijedi usmene nego napisane upute. 1 2 3 4 5
3. Bolje nauči slušajući učitelja, nego čitajući istu lekciju u knjizi. 1 2 3 4 5
4. Stalno se s nečim igra (olovkom, ključevima…) 1 2 3 4 5
5. Često traži objašnjenje dijagrama, grafova, mapa i sl. 1 2 3 4 5
6. Vrlo je vješt s rukama kada treba nešto popraviti ili izraditi. 1 2 3 4 5
7. Često razgovara sam sa sobom. 1 2 3 4 5
8. Više voli kad su informacije prikazane na ploči ili papiru nego kad ih samo sluša. 1 2 3 4 5
9. Obično voli stajati kad nešto radi. 1 2 3 4 5
10. Dobro se snalazi s mapama. 1 2 3 4 5
11. Zna dobro napraviti dijagrame i slične grafičke prikaze. 1 2 3 4 5
12. Govori vrlo brzo i pritom puno gestikulira kako bi najbolje izrazio ono što želi reći. 1 2 3 4 5
13. Često sam sebi pjevuši ili zvižduče. 1 2 3 4 5
14. Dobro se snalazi čak i u mjestima ili dijelovima grada koje ne poznaje. 1 2 3 4 5
15. Dobro se izražava riječima i rado sudjeluje u raspravama u kući, razredu itd. 1 2 3 4 5
16. Dobro se snalazi s mapama. 1 2 3 4 5
17. Više voli slušati glazbu nego promatrati umjetničko djelo. 1 2 3 4 5
18. Dobar je u sportu. 1 2 3 4 5
• Vizualni tip: zbrojite bodove na pitanjima br: 1, 5, 8, 10, 11 i 16
• Auditivni tip: zbrojite bodove na pitanjima br: 2, 3, 7, 13, 15 i 17
• Tjelesni tip: zbrojite bodove na pitanjima br: 4, 6, 9, 12, 14 i 16
Tamo gdje imate najviše bodova pokazuje vam koji je dominantan stil učenja vašeg djeteta.